یا صاحب الزمان(عج) (پست ثابت)

[تصویر: 20364017685017354060.gif] 


http://magam4u.persiangig.com/neta/salavat1.gif

میخوام یه کار ساده واسه ی اقای مهربونت انجام بدی

     فقط ترک یک گناه      

آرزوی جهنمیان

فدا کردن تمام هستی

وقتی جهنمیان وارد جهنم می شوند و عذاب دردناکش را می چشند ظاهر می گردند که تمام هستی شان را بدهند تا از آن عذاب رهائی یابند ولی چه فایده که این بخشش ها دیگر سودی برای آنها ندارد چرا که در آن موقعی که در دنیا در کمال آسایش قدم می زدند و کبر و غرور آنها را همچون پیله در خود می گرفت بطوری که نمی توانستند این پیله غرور را پاره کرده و خود را نجات دهند و آخرالامر در همان حال با دنیا وداع نمودند حال چنین آرزوهائی هیچ سودی برایشان ندارد. خداوند تبارک و تعالی می فرماید:


{یُبَصَّرُونَهُمْ یَوَدُّ الْمُجْرِمُ لَوْ یَفْتَدِى مِنْ عَذَابِ یَوْمَـئِذِ بِبَنِیهِ * وَ صَاحِبَتِهِ وَ أَخِیهِ * وَ فَصِیلَتِهِ الَّتِى تُئوِیهِ * وَ مَن فِى الْأَرْضِ جَمِیعًا ثُمَّ یُنجِیهِ * کَلَّا إِنَّهَا لَظَى * نَزَّاعَةً لِّلشَّوَى}[1]

آنان را به ایشان نشان مى دهند. گنهکار، آرزو مى کند که کاش براى رهایى از عذاب آن روز، مى توانست پسران خود را به عوض دهد و نیز همسر و برادرش را و قبیله اش را که به او پناه مى دهند، و هر کس را که در روى زمین است و همه را [عوض مى داد] و آن گاه خود را مى رهانید. هرگز! آن، آتش زبانه کش است؛ [آتشى که] بر کَنَنده پوست سر و اندام است».

و رسول خدا (ص) می فرماید:

یَقولُ اللّه ُ تَعالى لِأَهوَنِ أهلِ النّارِ عَذابا یَومَ القِیامَةِ: لَو أنَّ لَکَ ما فِی الأَرضِ مِن شَیءٍ أکُنتَ تَفتَدی بِهِ؟ فَیَقولُ: نَعَم. فَیَقولُ: أرَدتُ مِنکَ أهوَنَ مِن هذا وأنتَ فی صُلبِ آدَمَ ألّا تُشرِکَ بی شَیئا، فَأَبیتَ إلّا أن تُشرِکَ بی![2]

خداوندِ بلندمرتبه در روز قیامت، به آن کس از اهل دوزخ که عذابش از همه سبک تر است، مى فرماید: «اگر هر آنچه در زمین است از آنِ تو بود، آیا حاضر بودى آن را فدیه خود دهى؟». او مى گوید: آرى. مى فرماید: «من از تو کمتر از این را خواستم، در حالى که تو در پشت آدم بودى، [خواستم] که چیزى را شریک من قرار ندهى؛ امّا تو نخواستى، جز این که به من شرک بورزى».

و در روایتی دیگر می فرماید:

یُجاءُ بِالکافِرِ یَومَ القِیامَةِ فَیُقالُ لَهُ: أرَأَیتَ لَو کانَ لَکَ مِلءُ الأَرضِ ذَهَباً، أکُنتَ تَفتَدی بِهِ؟ فَیَقولُ: نَعَم. فَیُقالُ لَهُ: قَد کُنتَ سُئِلتَ ما هُوَ أیسَرُ مِن ذلِکَ![3]

کافر در روز قیامت آورده مى شود و به او گفته مى شود: «اگر همه آنچه در زمین است طلا بود، حاضر بودى آن را فدیه خود بدهى؟».

مى گوید: آرى.
به او گفته مى شود: «آنچه [در دنیا] از تو خواسته شده بود، سبک تر از این بود».

و باز آن حضرت می فرماید: مردى از اهل آتش را مى آورند و خداوند به او مى فرماید: «اى پسر آدم! منزل خود را چگونه یافتى؟».

مى گوید: پروردگارا! بدترین منزل است. خداوند مى فرماید: «آیا حاضرى به اندازه زمین، طلا بدهى تا خود را از این منزل آزاد گردانى؟».

مى گوید: آرى، اى پروردگار من! خداوند مى فرماید: «دروغ مى گویى! کمتر از این را از تو خواستم و تو ندادى». آن گاه، به سوى آتش بر گردانده مى شود.[4]


[1] ـ سوره معارج، آیات ۱۱ ـ ۱۶

[2] ـ کنزالعمّال، ج ۱ ، ص ۷۲ ، ح ۲۸۵

[3] ـ کنزالعمّال، ج ۱ ، ص ۷۳ ، ح ۲۸۶

[4] ـ المستدرک على الصحیحین، ج ۲ ، ص ۸۵ ، ح ۲۴۰۵

وقایع کامل 22 بهمن 1357


به گزارش شلمجه نیوز، در روز 22 بهمن به ترتیب زندان اوین، ساواک، سلطنت آباد، مجلسین سنا و شورای ملی، شهربانی، ژاندارمری و ساختمان زندان کمیته مشترک به تصرف مردم در آمد.در تسخیر شهربانی سپهبد رحیمی فرماندار نظامی تهران به دست انقلابیون مسلح افتاد. پادگان باغشاه و دانشکده افسری، دبیرستان نظام، زندان جمشیدیه، پادگان عشرت آباد و پادگان عباس آباد یکی پس از دیگری تسلیم شدند و آخرین مرکزی که به تصرف درآمد رادیو و تلویزیون بود.

 

 

http://upcity.ir/images2/18907192652598250949.jpg

 

 


تصمیم شورای عالی ارتش در روز 22 بهمن


 ساعت ۱۰ بامداد روز ۲۲ بهمن شورای فرماندهان نیروهای مسلح در ستاد مشترک تشکیل گردید. نظامیان حاضر در جلسه عبارت بودند از: عباس قره باغی، جعفر شفقت، حسین فردوست، هوشنگ حاتم، ناصر مقدم، عبدالعلی نجیمی، احمدعلی محققی، عبدالعلی بدره‌ای، امیرحسین ربیعی، کمال حبیب اللهی، عبدالمجید معصومی، جعفر صانعی، اسدالله محسن زاده، حسین جهانبانی، محمد کاظمی، خلیل بخشی آذر، علی محمد خواجه نوری، پرویز امینی افشار، امیر فرهنگ خلعتبری، محمد فرزام، جلال پژمان، منوچهر خسروداد، ناصر فیروزمند، موسی رحیمی لاریجانی، محمد رحیمی آبکناری و رضا وکیلی طباطبایی.ریاست شورای عالی ارتش بر عهده عباس قره باغی بود. پس از گزارش فرماندهان نیروها از وضعیت موجود بحث پیرامون همبستگی ارتش با مردم آغاز شد؛ اکثرا موافقت خود را اعلام نمودند و سرانجام اعلامیه‌ای مبنی بر بی طرفی ارتش تهیه و بامضا رسید. پس از تصمیم شورای عالی، ساعت یک بعد از ظهر خبر تصمیم شورای عالی ارتش در اختیار رادیو و تلویزیون گذاشته شد. رادیو ایران برنامه عادی خود را قطع و اعلامیه را قرائت کرد. لحظه‌ای بعد نیروهای انقلاب محوطه صدا و سیما را تصرف نمودند و خبر سقوط رژیم سلطنتی پهلوی از صدا و سیما اعلام شد.

http://upcity.ir/images2/25651113852748472138.jpg
 
 
متن پیام امام خمینی (ره) در روز 22 بهمن 57 به این شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم
ملت مسلمان و قهرمان و مبارز ایران! در این لحظه حساس كه به لطف خداوند تعالی مبارزات قهرمانانه شما سدهای استبداد و استعمار را یكی پس از دیگری می شكند و انقلاب اسلامی شما شكوفه ها و میوه های خود را آشكار می سازد، لازم می دانم ضمن اظهار تشكر و قدردانی از یك یك شما برادران و خواهران چند نكته را یادآوری نمایم:

شما در جریان مبارزات گذشته رشد اسلامی و انقلابی خود را آشكار كرده اید و اكنون بیش از پیش لازم است كه این رشد را به جهانیان نشان دهید تا جهانیان بدانند مردم مسلمان ایران می توانند بدون قیمومت این و آن، راه سعادت خود را انتخاب نمایند.

لهذا از شما می خواهم كه اولا مانع آشوب و هرج و مرج بشوید و نگذارید آشوبگران مغرض به عملیاتی از قبیل غارت، آتش سوزی، مجازات متهمان و از بین بردن آثار علمی و فنی و صنعتی و هنری و اتلاف اموال عمومی و خصوصی دست بزند. دشمن برای خراب كردن چهره نهضت از طریق نفوذ دادن افراد مفسد و مغرض در میان توده مسلمان دست به چنین كارها می زنند تا نهضت ما را ارتجاعی و وحشیانه قلمداد نمایند. من اكیدا اعلام می كنم كه هر كس دست به چنین عملیاتی بزند از جامعه انقلابی ملت مطرود و در پیشگاه خداوند متعال مسئول است.

ثانیا توجه داشته باشید كه انقلاب ما از نظر پیروزی بر دشمن هنوز به پایان نرسیده است. دشمن از انواع وسایل و دسائس بهره مند است و توطئه ها در كمین ماست. تنها هوشیاری و انضباط انقلابی و اطاعت از فرمانهای رهبری و دولت موقت اسلامی است كه همه توطئه ها را نقش بر آب می سازد.

ثالثا افرادی از دشمن كه به عنوان اسیر در اختیار شما قرار می گیرند هرگز مورد خشونت و آزار قرار ندهید. همچنان كه سنت اسلامی است به اسیران محبت و مهربانی كنید و البته دولت اسلامی به موقع آنها را محاكمه و عدالت را در مورد آنها اجرا خواهد كرد.

از همه شما برادران و خواهران عزیزم می خواهم كه با دولت موقت انقلابی اسلامی كه وارث یك سلسله خرابی های دولتهای فاسد گذشته است همكاری نمائید تا به حول و قوه الهی هر چه زودتر با همكاری یكدیگر ایران اسلامی آباد و آزاد را مورد غبطه جهانیان بسازیم.

والسلام علیكم و رحمت الله و بركاته
روح الله الموسوی الخمینی
22/11/57

 

 

پیروزی انقلاب در 22 بهمن : با وجود همه ناباوریها و تمامی تلاشهایی كه در سطح بین‌‌المللی برای حفظ رژیم شاه و جلوگیری از موفقیت امام‌خمینی بعمل آمد، انقلاب اسلامی در مرحله نخست مبارزات خویش در  روز 22 بهمن  پیروز گردید و از این جهت پیروزی آن بیشتر به یك معجزه شبیه بود تا تحولی عادی. به جز امام‌خمینی و توده‌‌های بیشماری كه خارج از تحلیل‌های معمول، به گفته‌‌ها و وعده‌های امام باور قلبی داشتند، عموم تحلیل‌گران سیاسی و همه كسانی كه در رخدادها و حوادث ایران دخیل بودند وقوع چنین پیروزی را، حتی تا روزهای واپسین عمر رژیم شاه ناممكن می‌دانستند.
چنین بود كه از صبحدم 22 بهمن 1357 خصومت با نظام نوپای اسلامی در پهنه‌ای گسترده آغاز شد. جبهه دشمنیها را آمریكا رهبری می‌كرد و دولت انگلیس و برخی دول اروپایی دیگر به همراه تمامی رژیمهای وابسته به غرب در آن مشاركت فعال داشتند. شوروی (سابق) و اقمار آن نیز ناخرسند از اتفاقی كه در ایران افتاده و به حاكمیت دین منجر گردید، با آمریكائیها در بسیاری از خصومتها همسو شدند. نمونه بارز این هم‌پیمانی در همنوائی نیروهای چپ و راست ضدانقلاب داخل كشور كه بعدها اسناد وابستگی آنان به سفارتخانه‌های شوروی و آمریكا افشا گردید و از آن بارزتر هماهنگی همه‌‌جانبه دو كشور در تجهیز صدام و حمایت از او در جنگ با جمهوری اسلامی را می‌‌توان مشاهده كرد. اما امام‌خمینی با همان منطقی كه نهضت اسلامی را آغاز كرده بود، در اوج فتنه‌ها و فشارهای خارجی انقلاب را هدایت كرد و آن را با اراده خویش به دوره سازندگی و ثبات هدایت نمود.
نهضتی كه امام‌‌خمینی پرچمدار و پایه‌گذار آن بود، توانست در  روز 22 بهمن غبار از چهره اسلام زدوده و سیمای حقیقی آن را پس از 14 قرن به جهان تشنه عدالت بنمایاند. به همین دلیل است كه انقلاب اسلامی ایران در جهان اسلام به عنوان «انقلاب امام‌‌خمینی» شناخته شده است.
به همین علت است كه تاكنون هیچ یك از طرحهای سیاسی و اقتصادی و نظامی آمریكا علیه ایران كه غالباً با حمایت یا سكوت متحدان منطقه‌ای و جهانی آن كشور همراه بوده، به نتیجه نرسیده است. و به همین دلیل است كه پس از گذشت سه دهه مقابله غرب با انقلاب، امروز تئوریسین‌ها و سیاستمداران اروپائی و آمریكائی بر ضرورت پذیرش و تحمل واقعیت انقلاب و جایگاه جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی تاكید می‌كنند.

نهضتی كه در 22 بهمن 1357 به پیروزی رسید، امروزه برای بسیاری از ملل جهان چراغ راه زندگی است.

از این رو «22 بهمن» تنها نباید به عنوان روز پایانی یك رژیم سیاسی و آغازی بر حیات رژیم دیگر تلقی گردد. بلكه باید از آن به عنوان سرفصلی برجسته در تاریخ سیاسی ایران و نقطه‌ای عطف در روند مبارزات ملت ایران یاد كرد.

 

 

عوامل پیروزی در 22 بهمن 

پیروزی شکوهمند 22 بهمن 57، حاصل عوامل بسیاری است که مهم ترین آن ها عبارتند از:

1- ایمان به خداوند متعال

2- رهبری روحانی متقی و فقیه آگاه; امام خمینی رحمه الله

3- اتحاد و همبستگی همه، اقشار ملت.

4- استقامت و پایداری در راه خدا، تحمل مشکلات و ... بر هیچ کس پوشیده نیست که جمع شدن این عوامل در ملتی موجب نزول تاییدات غیبی الهی گردیده و پیروزی آن ها بر دشمنان حتمی می شود.

 

 

22 بهمن و حیرت جهانیان :

در دوران معاصر ، روز 22 بهمن پیروزی انقلاب اسلامی در ایران ، *حادثه مهم و حیرت انگیزی برای جهانیان بود . این حادثه بزرگ قرن ، از یك سو معادلات سیاسی استكبار را در ادامه سیاست سلطه و تقسیم استعماری جهان بر هم زد و از سوی دیگر ، یكی از استوارترین رژیمهای وابسته را ریشه كن ساخت و در كشور ایران ، *با اهمیتی كه از نظر استراتژیكی و اقتصادی برای قدرتهای بزرگ جهان داشت ، تحولی سیاسی ـ مردمی و عظیم به وجود آورد و یك بار دیگر اسلام به عنوان قدرت تعیین كننده در جهان مطرح شد و چشم انداز وحدت جهان اسلام و ایستادگی در برابر استعمار كهنه و نو ، ایجاد قطب سیاسی جدید در جهان و فروریزی رژیمهای وابسته و تحمیلی را در سرزمینهای پر نعمت اسلامی ، در برابر دیدگان مشتاق بیش از یك میلیارد مسلمان گشود و موجی از وحشت و اضطراب رادر دلهای جهانخوران پدید آورد.

 

 

 

22 بهمن

http://upcity.ir/images2/32638927935339137331.jpg

 

22 بهمن

http://upcity.ir/images2/08996309497457145697.jpg

 

22 بهمن

http://upcity.ir/images2/79391512374236433135.jpg

 

22 بهمن

http://upcity.ir/images2/18976688447877879052.jpg

21 بهمن 57؛ تهران درگیر جنگ داخلی و برای پیروزی بزرگ آماده می شود


به گزارش شلمچه نیوز، خاطرات روزهای انقلاب در روز 21 بهمن 1357 را می خوانید:

- با آغاز درگیری مسلحانه، پرسنل انقلابی نیروی هوایی برای تسلیح مردم در ازاء كارت پایان خدمت سربازی، یك قبضه سلاح و هفت فشنگ در اختیار آنان قرار می‌دادند. 

- درساعت 5/4 بعدازظهر كلانتری تهران نو ـ پس از پنج ساعت زد و خورد شدید بین مأمورین گارد و مردم ـ سقوط كرد و مردم و گاردی‌ها در این زدو خورد چندین كشته و مجروح داشتند . از این پس، كلانتری‌ها یكی پس از دیگری به دست مردم ساقط شدند. 

 

شلمچه نیوز

 

- فرماندار نظامی تهران در اعلامیه شماره چهل خود، ساعات حكومت نظامی را از ساعت چهار و نیم بعدازظهر تا ساعت پنج صبح افزایش داد. پس از شدت گرفتن حملات مردم به كلانتری‌ها و پادگان‌ها، فرماندار نظامی تهران در همین روز ساعت منع عبور و مرور را تا ساعت دوازده ظهر افزایش داد. یعنی مردم تنها از ساعت دوازده شهر تا چهار و نیم بعدازظهر اجازه خروج از منازل خود را دارند. 

- رژیم در تدارك یك كودتای نظامی است. سپهبد رحیمی، فرماندار نظامی تهران و حومه، طی دستورالعملی به یگان‌های تابعه خود، از آنها خواست تا بی‌درنگ كلیه رهبران نهضت را دستگیر و با هواپیما به یكی از جزایر منتقل نمایند. همراه این دستورالعمل، لیستی از اسامی صدها نفر كه باید بازداشت شوند، الصاق شده است كه در رأس آنها نام حضرت امام، آْیت‌الله طالقانی مهندس مهدی بازرگان، به چشم می‌خورد. در این دستورالعمل، پیش‌بینی شده است كه كلیه رهبران درجه دوم كه اقدام به تحریك در مقابل این دستگیری‌ها بكنند، بازداشت شوند.

-  حضرت امام خمینی در رابطه با حكومت نظامی اعلام شده از طرف فرماندار نظامی تهران، آن را ملغی اعلام كردند و گفتند: اعلامیه امروز حكومت نظامی خدعه و خلاف شرع است و مردم به هیچوجه به آن اعتنا نكنند ... اخطار می‌كنم كه اگر دست از این برادر كشی بر ندارند و لشگر گارد به محل خودش برنگردد ... تصمیم آخر خود را به امید خدا می‌گیریم. همچنین دولت موقت، اعلامیه حكومت نظامی را یك توطئه توصیف كرد.

-  مینی‌بوس‌ها و ماشین‌های وابسته به ستاد كمیته امام خمینی، با بلندگو، لغو اعلامیه فمراندار نظامی را در سطح تهران اعلام كردند. گفتنی است كه بنا به گفته‌ رحیمی، یكی از سران ارتش، حكومت نظامی تصمیم داشت كه با افزایش ساعات حكومت نظامی، به انجام كودتا و سركوب مردم و خصوصا ترور و دستگیری رهبران نهضت، بپردازد. این تصمیم حضرت امام، توطئه بزرگی را در آستانه پیروزی نهضت در نطفه خفه كرد.

- امام خمینی در جواب به استعفای افراد نیروی مسلح نوشتند: قسم برای حفظ قدرت طاغوتی صحیح نیست و مخالفت با آن واجب است و كسانی كه قسم خورده‌اند باید بر خلاف آن عمل كنند.

- مردم مسلح به یاری افراد نیروی هوایی رفتند. جنگ خیابانی در تهران اوج بیشتری پیدا كرد. 

- ده‌ها هزار تن از مردم در خیابان فرح‌آباد، پشت كیسه‌های شن و خاك سنگر گرفتند. 

- كلانتری‌های تهران نو، (چهارده و شانزده و بیست و یك و نه) و نارمك ده و یازده و شهر ری، سقوط كردند و همچنین یك هلی‌كوپتر گارد در تهران در هوا ساقط شد. 

- حجت‌الاسلام دكتر مفتح از جانب حضرت امام، عكس مندرج در روزنامه كیهان مبنی بر رژه افسران نیروی هوایی در مقابل ایشان را كاملا صحیح و واقعی دانست. 

- بازرگان گزارش مطبوعات را در زمینه تماس با بختیار و سران ارتش، قویا تكذیب كرد. 

- از سوی دفتر تبلیغات امام خمینی، هر گونه تماس با بختیار و سران ارتش تكذیب شد. 

- امام خمینی اعلام كردند كه من خودم اهل قلم و بیان هستم و هیچ سخنگویی ندارم. 

- ستاد امداد و سازمان ملی پزشكان، تعداد شهدا را تا ساعت یازده امشب، صد و بیست و شش تن ، و مجروین را ششصد و سی و چهار نفر ذكر كرد. 

- شما كشته شدگان كه به بیمارستان جرجانی منتقل شده‌اند، به چهل و شش نفر رسید و تعداد زخمی‌ها به علت كثرت آنها قابل شمارش نیست.

- آیت‌الله شریعتمداری ضمن آرزوی موفقیت برای دولت بازرگان، انتخاب وی را تبریك گفت. 

- مهندس بازرگان در شركت نفت اعلام كرد: با استقرار دولت موقت، اعتصاب شركت نفت پایان خواهد یافت. 

- حزب كمونیست قبرس اعلام كرد كه تجهیزات جاسوسی آمریكا از ایران به قبرس منتقل شده است.

20 بهمن،سالروز عملیات غرور انگیز والفجر 8+ تصاویر

به گزارش شلمچه نیوز، پیروزی های جمهوری اسلامی با فتح خرمشهر به اوج خود رسید، غرب به منظور فراهم آوردن شرایط مناسب در تحمیل صلح و سازش به جمهوری اسلامی، تلاش اصلی را معطوف بر حفظ صدام کرد. بدین ترتیب از یک سو پافشاری و تصمیم قطعی غرب مبنی بر حفظ صدام و از سوی دیگر، عزم راسخ جمهوری اسلامی جهت حصول به اهداف حقه خود در جنگ و تسلیم نشدن در برابر فشارهای همه جانبه استکبار، به نوعی، حالت نه جنگ، نه صلح را میان طرفین حاکم کرد. در واقع حفظ صدام و بازداشتن ایران از پافشاری روی آرمان های خود، برقراری موازنه قوا بود. از این رو افزایش و تقویت توانایی های تکنولوژی عراق به ویژه نیروی هوایی، در دستور کار استکبار قرار گرفت و به دنبال آن دشمن سعی کرد فضا را به طور مطلق در اختیار بگیرد تا شاید به این وسیله به لحاظ ضعف های متعددی که داشت، صحنه جنگ را از میدان رزم زمینی به آسمان، دریا و شهرها بکشاند.

گذشته از استراتژی غرب و حمایت های همه جانبه علمی و نظیر از رژیم عراق، رژیم بعثی نیز تمامی توان خود را در جهت پشتیبانی و پاسخ گویی به نیازهای جنگ قرار داد.

اجتناب از جنگ در زمین مسطح – پس از عملیات های والفجر مقدماتی و والفجر 10 – و در پی آن ابتکار عملیات در هورالهویزه طی دو عملیات بزرگ خیبر و بدر – به خصوص خیبر – موجب انفعال رژیم عراق و ایجاد نگرانی در میان حامیان منطقه ای و بین المللی او گردید، و متقابلا جمهوری اسلامی ایران که ابتکار عمل و برتری سیاسی و نظامی را همچنان در دست داشت، زمینه عملیات بعدی را با استفاده از تجربه عملیات در هور فراهم نمود.

20 بهمن،سالروز عملیات غرور انگیز والفجر 8+فیلم و تصاویر

در این میان، عاملی که مجوب شد طراحان نظامی در انتخاب منطقه بعدی برای عملیات دقت بیشتری به عمل آورند، این بود که هیچ یک از عملیات های انجام شده پس از فتح خرمشهر دارای نتایجی نبود که قادر باشد برتری تعیین کننده ای را نصیب ایران کند. از این رو، لازم بود حرکت جدیدی در صحنه جنگ انجام شود که با آنچه از اول جنگ تا آن زمان به وقوع پیوسته بود، متفاوت باشد و فرماندهان نظامی عراق نیزاز پیش بینی آن ناتوان باشند. این حرکت، عبور از رودخانه عریضی همچون اروند و تسخیر منطقه مهم شبه جزیره فاو بود.

20 بهمن،سالروز عملیات غرور انگیز والفجر 8+فیلم و تصاویر


http://falshbaner.persiangig.com/image/nazar/1.gif

ادامه نوشته

21 بهمن سالروز شهادت هنرمند بسیجی مهدی فرج نیا + وصیت نامه

به گزارش شلمچه نیوز، شهید مهدی فرج نیا  7 اسفند 1345 در روستای شهیدآباد بابل به دنیاآمد.

او هنر خطاطی را به خوبی می دانست و برای بسیج روستا خطاطی می کرد. شعارهای مفهومی بر روی دیوارهای روستا سال ها به یادگار ماند.

این هنرمند بسیجی بسیار با ادب و خوش اخلاق بود. صورت زیبای او هم بسان سیرت پاکش اخلاص را هم با خود نمایان می کرد.

 

شلمچه نیوز

 

وصیت نامه اش را با خط زیبای خود نوشت. او مثل هم قطاران شهیدش ولایت مداری را سفارس کرد و از همه خواست هیچگاه از امام امت و روحانیت مبارز و دولت اسلامی دست بر ندارند و ادامه دهنده راه شهدا باشند.

 

شلمچه نیوز

 

شهید مهدی فرج نیا در 21 بهمن 1363 در منطقه عملیاتی خیبر به شهادت رسید.

 

یاد و نامش گرامی باد.

20 بهمن 57؛ روزی که جنگ خیابانی آغاز شد


شلمچه نیوز

 

به گزارش شلمچه نیوز، با حمله مأموران گارد به پادگان نیروی هوایی تهران، جنگ خیابانی آغاز شد. به گفته همافران، وقتی كه رادیو اعلام كرد فیلم ورود امام خمینی بعد از اخبار تلویزیون نمایش داده خواهد شد، آنها در سالن پادگان اجتماع كردند. با ظاهر شدن تصویر حضرت امام بر صفحه تلویزیون، طنین صلوات سالن را پر كرد و در این هنگام، افراد گارد به سوی آنها تیراندازی كردند و درگیری آغاز شد.

 

شلمچه نیوز

- مردم ساكن در اطراف خوابگاه همافران، هنگامی كه از حمله نیروی گارد به همافران آگاه شدند، اهالی خیابان‌های اطراف را نیز با خبر كردند و طولی نكشید كه جمعیت انبوهی در كنار دیوار خوابگاه گرد آمدند كه با فریاد الله‌اكبر از همافران حمایت می‌كردند.

- اجتماع مردم در كنار خوابگاه همافران نیروی هوای یكه از ساعت ده شب آغاز شده بود همچنان ادامه یافت. ترس مردم این بود كه در صورت پراكنده شدن، نیروهای گارد، مجددا به همافران حمله كنند، لذا از دفتر حضرت امام كسب تكلیف كردند و دفتر امام توصیه كردند كه پراكنده نشوید.

- مردم در كنار خوابگاه نیروی هوایی همچنان شعار می‌دادند و خود را با آتش لاستیك‌های فرسوده گرم می كردند كه در ساعت 5/3 بعد از نیمه شب مأموران حكومت نظامی با خودروهای نظامی و در حالیكه از دور با شلیك رگبار مسلسل‌ها به طرف هوا در صدد ترساندن مردم بودند، به اجتماع مردم حمله كردند. در این هنگام مردم به كوچه‌های اطراف پناه بردند اما مأمورین توانستند یكصد و پنجاه و دو نفر را دستگیر و به محل استقرار حكومت نظامی در كلانتری تهران و منتقل كنند. در بین دستگیر شدگان دو روحانی نیز حضور داشتند. تذكر: ظاهرا اولین كلانتری ساقط شده در جریان هجوم مردم همین كلانتری بود

صدای پای پیروزی می آید؛ رویداد 19 بهمن 57


به گزارش شلمچه نیوز، رویدادهای  19 بهمن 1357 را می خوانید:

http://www.shalamchenews.ir/uploads/index_23.jpg

- مطبوعات و رادیو ریاض: مهندس بازرگان اعلام کرد نتوانسته است رضایت ارتش را جلب کند و ارتشیان از قانون اساسی حمایت می‌کنند. وی طی اولین سخنرانی عمومی پس از اعلام نخست وزیری دولت موقت گفت: بنده ماشین سواری نازک نارنجی هستم که باید روی جاده‌های آسفالت و راه هموار حرکت کنم. 

- ستاد ارتش، عکس روزنامه کیهان مبنی بر رژه افسران نیروی هوایی در مقابل حضرت امام را تکذیب کرد.

http://persianv.com/pimg/persian/blog_1/84461_1.jpg

- طرفداران قانون اساسی، شهر خوی را به آتش کشیدند و در شهر گنبد به یک حمام زنانه یورش بردند. 

- عده‌ای از هواداران رژیم که به طرفداری قانون اساسی در تهران تجمع کرده بودند، با مخالفین خود به زد و خورد پرداختند. 

- خبرنگار لوس‌آنجلس تایمز، در تیراندازی‌های خیابان فرح‌آباد ژاله تیر خورد و کشته شد.

- طی روزهای گذشته و امروز، شهر تهران شاهد تظاهرات مردم و فریاد و خشم کلیه اقشار در مقابل رژیم بود. بانک‌ها و دیگر مؤسسات دولتی مورد هجوم مردم به ستوه آمده از جنایت‌های شاه قرار گرفتند و شعله‌های آتش از همه سو زبانه می‌کشید. 

- امام خمینی طی نطق کوتاهی که از شکبه تلویزیونی کارکنان اعتصابی رادیو و تلویزیون بطور مستقیم پخش می‌شد ضمن آرزوی موفقیت برای کارکنان رسانه‌های گروهی گفتند: دستگاه‌هایی در این قسمت بوده و هست که بایستی در خدمت مردم می‌بودند. ولی رژیم غاصب از آنها در راه هدف‌های نامشروع استفاده کرده است. 

- سرهنگ قذافی حمایت خویش را از انقلاب مردم ایران اعلام داشت.

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT9ZUyQv4UuVsTZtYZr_GOUv79x8TrXPAqwvMS4KqcRRyLYMzImGw

- در درگیری‌های گرگان، پنج نفر کشته و یازده نفر مجروح شدند. 

- خانواده افسران بازداشتی نیروی هوایی، همچنان با ادامه تحصن، تهدید به اعتصاب غذا کردند.

-  مهندس شریف امامی که از طرف دادستانی ممنوع‌الخروج شده بود، از کشور گریخت.

http://www.magiran.com/ppic/3360/2333/31-2.jpg

- گروه منصورون، ترور رییس گارد دانشگاه جندی شاپور اهواز را به عهده گرفت.

- افراد مسلح به یک شعبه بانک ملی در کرمان دستبرد زدند. همچنین موجودی یکی از شعب این بانک در تهران نیز سرقت شد.

وقتی میخواهند برای من و تو جوک بگویند

ما هم در راستای موجی در فیس بوک این مطلب را منتشر میکنیم ....
شما هم منتشر کنید ....

وقتی میخواهند برای من و تو جوک بگویند
می گویند یک روز " غضنفر " .....
در صورتی غضنفر یعنی " شیر ، مرد با صلابت و قوی " است و از قضا یکی از القاب حضرت علی (ع) است.

وقتی یک چیز از مــُــد افتاده به آن می گویند " جــواد "
و جواد به معنای " بخشنده و سخاوتمند " است
و از قضا از القاب امام محمد تقی (ع) است.

از اسم " بتول " برای مسخره کردن استفاده میکنند ، در صورتی که بتول یعنی پارسا و پاکدامن که به صورت خیلی اتفاقی از القاب حضرت زهرا (س) و حضرت مریم (س) هم هست.

در فیلم ها نام های تقی و نقی را به هزل می آورند ، و تقی یعنی با تقوا و پرهیزگار و نقی به معنای پاک و پاکیزه است و اتفاقا از القاب امام جواد (ع) و امام هادی ع...

وقتی میخواهند بانوان نیروی انتظامی را مسخره کنند میگویند " فاطی کماندو " ، چه جالب !!

و یا به جای نام مبارک حضرت ابوالفضل العباس (ع) میگویند ابرفرض

حال..،
این ما شیعیان و این ارادت ما به اهل بیت (ع)
در مبارزه با این فرهنگ غلط سهیم باشیم...

نگذاریم در طنزها و جوک هایشان از اسامی مقدس ائمه هدی (ع) استفاده کنند.


http://www.rodfile.ir/images/96s77724alxmquicbhbw.jpg

لطفا با هر توانی که دارید منتشر کنید


برگرفته از:کجایید 313نفر

روی خط پیروزی انقلاب؛ رویداد های 17 بهمن 1357

به گزارش شلمچه نیوز، امام خمینی در سخنان خود گفتند: كار عاقلانه و مفید به حال كشور این است كه بختیار و ارتش در مقابل انقلاب اسلامی، عكس‌العملی مثبت داشته باشند.

http://www.rasekhoon.net/_WebsiteData/Article/ArticleImages/730/20557.jpg

- در پاسخ به پیام‌های تشكر از سوی مردم و یا شخصیت‌ها و گروه‌های مختلف به مناسبت ورود حضرت امام به كشور، از سوی ایشان پیام تشكری خطاب به عموم انتشار یافت.

- با فراخوانی مردم به راهپیمایی عمومی در تأیید دولت بازرگان از سوی جامعه روحانیت تهران، مردم ایران حكومت مهندس بازرگان را تأیید كردند و موج راهپیمایی، شهرها را فرا گرفت.

http://www.rasekhoon.net/_WebsiteData/Article/ArticleImages/730/20559.jpg

- خبرگزاری فرانسه: جبهه ملی از مقامات و سازمان‌های حاكمه و تمام مردم خواست تا از دولت بازرگان حمایت كنند.

- بازرگان در اولین مصاحبه خود به عنوان نخست وزیر دولت موقت، برنامه و وظایف دولت خود را تشریح كرد.

- بازرگان موقتا از رهبری نهضت آزادی كناره‌گیری نمود و به مدرسه علوی نقل مكان كرد. تذكر: در حكم نخست وزیری حضرت امام از وی خواسته شده بود تا بدون واسبتگی حزبی و گروهی به پست نخست وزیری اشتغال یابد.

- صبح امروز در پی تشكیل جلسه مجسل و حضور بختیار، فانتوم‌ها و هلیكوپترهای نیروی هوایی بر فراز تهران مانور دادند.

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQB1cbbKFaY_JXPpiV_ZjpOJnjvRYC1Hjvj-zfY2FWD82OYGReCpw

- بختیار به هنگام سخنرانی در مجلس شورا گفت: دولت موقت تا شوخی و حرف است، تحمل می‌كنم ... من در مقام نخست وزیری قانونی مملكت می مانم تا انتخابات آزاد آینده را انجام دهم. 

- بختیار ضمن اظهاراتش به یكی از فرماندهان ارشد ارتش، اظهار داشت: این محل‌های خالی را كه در هیأت دولت می‌بینید، من مخصوصا خالی نگاه داشته‌ام تا با تعدادی از افراد كه آقای مهندس بازرگان معرفی می‌كند، پر نمایم و من با آقایان مشغول مذاكره هستم.

- دكتر سعید، رییس مجلس شورا، در جلسه امروز مجلس اظهار داشت: بازگشت حضرت‌ آیت‌الله العظمی خمینی، مرجع عالیقدر تشیع را به خاك وطن از طرف خود و عموم نمایندگان خوش آمد می‌گویم.

- لوایح محاكمه وزرای سابق و انحلال ساواك، در جلسه مجلس شورا به تصویب رسید.

- حجت‌الاسلام والمسلمین صادق خلخالی از سوی امام اعلام كرد كه اجازه نمی‌دهیم حتی یك نفر از همافران آسیب ببینند. این در حالی است كه عده‌ای از همافران پادگان شاهرخی در همدان، در بازداشت به سر می‌برند. 

- از سوی آیت‌الله مرعشی نجفی، به مناسبت انتصاب مهندس بازرگان به نخست وزیری، پیام تبریكی ارسال شد.

- مردم زاهدان، اعم از شیعه و سنی، كه به پشتیبانی دولت مهندس بازرگان دست به راهپیمایی زده بودند، از سوی چماق به دستان مورد هجوم قرار گرفتند. در این حادثه، شصت و دو نفر كشته یا زخمی شدند.

- در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان دانشكده افسری، افسران جوان از سوگند وفاداری به شاه معاف شدند.

- میرفندرسكی، وزیر امورخارجه، گفت: حضور ایران در پیمان سنتو در چهارچوب سیاست خارجی ایران قابل توجیه نیست. - حجت‌الاسلام فلسفی پس از هشت سال ممنوعیت از سخنرانی، در حضور امام و مردم دیدار كننده از ایشان، سخنرانی كرد.

روی خط پیروزی انقلاب؛ 16 بهمن 57 چند قدم تا پیروزی بزرگ


به گزارش شلمچه نیوز،  انتخاب بازرگان به عنوان نخست وزیر دولت موقت، رسما اعلام شد. حكم و فرمان نخست وزیری كه با اتفاق آراء شورای انقلاب و تصویب امام خمینی صادر شده بود، توسط حجت‌الاسلام والمسلمین رفسنجانی در حضور حضرت امام و آقای بازرگان قرائت شد.


- حضرت امام در حكم نخست وزیری بازرگان، وی را موظف به انجام رفراندوم تغییر نظام به جمهوری اسلامی، تشكیل مجلس مؤسسان (خبرگان) برای تصویب قانون اساسی، برگزاری انتخابات مجلس شورا طبق قانون اساسی جدید و انتخاب هیأت وزیران بدون در نظر گرفتن روابط حزبی كردند. در متن حكم آمده است: بنا به پیشنهاد شورای انقلاب، بر حسب حق شرعی و قانونی ناشی از آراء اكثریت قاطع قریب به اتفاق ملت ایران كه طی اجتماعات عظیم نسبت به رهبری جنبش ابراز شده است، جنابعالی را مأمور تشكیل دولت موقت می‌نمایم.

- مهندس بازرگان پس از قرائت حكم نخست وزیری گفت: خدای برگ را شكر می‌كنم كه چنین اعتبار و حسن شهرتی را كه به هیچوجه اهلیت و لیاقت آن را نداشتم، به من ارزانی داشته و همین موهبت الهی باعث شده كه آیت‌الله، ابراز اعتماد و ارجاع چنین مأموریتی را به بنده عنایت بفرمایند و همچنین تشكر از ملت ایران می‌كنم.


- حضرت امام در فرمایشات خود بعد از سخنان مهندس بازرگان به عنوان نخست وزیر، از مردم خواستند تا با تظاهرات آرام و از طریق مطبوعات، نظر خود را درباره دولت بازرگان ابراز نمایند. ایشان در یك مصاحبه قبل از قرائت حكم گفتند: مخالفت با این حكومت، مخالفت با شرع است.

- بازرگان پس از خروج امام از محل جلسه، در رابطه با تهدید بختیار در مورد نخست وزیری دولت موقت، گفت: از این اخطار نمی‌ترسیم، اگر تهدید می‌خواهند بكنند، به چیز دیگری ما را تهدید كنند. این چیز خیلی كوچكی است و اگر عملی شود، بنده شخصا خیلی ممنون می‌شوم؛ چون راحت می‌شوم.

- رادیو مسكو برای اعلام نخست وزیری بازرگان برنامه خود را قطع كرد.

- بختیار گفت: هر كس اكثریت داشت، حكومت می‌كند.

- آسوشیتد پرس: با توجه به اینكه شانس موفقیت بختیار روز به روز كمتر می‌شود، سخنگوی وزارت خارجه آمریكا به ابراز حمایت ملایم از بختیار بسنده كرد.

- بنا به نوشته مجله تایم: سالیوان، سفیر آمریكا در ایران، از همكاران خود خواسته است كه با مخالفان رژیم گفتگو كرده، سیاست آمریكا را برای آنان تشریح كند.

- رییس سازمان سیا اعراف كرد كه در رابطه با پیش بینی مسائل ایران، این سازمان ناكام بوده است. وی گفت: چیزی كه ما پیش بینی نمی‌كردیم، این بود كه یك مرد هفتاد و هشت ساله كه مدت چهارده سال در تبعید بود، این نیروها را به هم پیوند زند.


http://tarikhirani.ir/Images/files/1348564866_shah1.jpg

- كیسینجر گفت: بیم آن می‌رود كه انقلاب اسلامی به سایر كشورها سرایت كند و گناه این حركت، متوجه هدف توخالی حقوق بشر است.

- آیت‌الله گلپایگانی بازگشت حضرت امام به میهن را به ایشان تبریك گفت.

- آیت‌الله گلپایگانی با صدور پیامی خطاب به ارتش، از فرماندهان نظامی خواست تا از رویارویی و مقابله با انقلاب اسلامی بپرهیزند.

- چند وزارتخانه، از جمله وزارت آموزش و پرورش، امور اقتصاد و دارائی، بهداری و دادگستری، توسط نیروهای ارتش اشغال شد.

- حزب توده از شورای انقلاب اسلامی اعلام پشتیبانی كرد.



http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTMmDcS8r7Yh3WHsczk6oOVxt_akyHtt75MbzTq55yD5MR5J1hF

- سازمان چریك‌های فدایی خلق، در مخالفت با شورای انقلاب گفت: شورای انقلاب باید توسط میلیون‌ها اعتصاب كننده تشكیل شود. گفتنی است كه این گونه سازمان‌ها كه تنها خود را قیام خلق می‌دانند، اعتماد و حمایت میلیونی مردم از حضرت امام را ندیده گرفته و به دنبال جایگاهی در آینده نظام برای خود هستند.

- بیست و دو نماینده دیگر مجلس شورا، استعفا دادند.

  - در تظاهرت مردم آغاجاری، عده‌ای به شهادت رسیدند

http://lenjan.gov.ir/Portals/3/bah21(5)man.jpg

- غلامرضا كیانپور، وزیر اسبق اطلاعات و دادگستری و استاندار آذربایجان غربی و اصفهان، بازداشت شد.

- هشت هزار یهودی از ایران به اسرائیل رفتند.

روی خط پیروزی انقلاب؛ رویدادهای 15 بهمن 1357

به گزارش شلمچه نیوز، حضرت امام خمینی طی یك سخنرانی جوانان را به ادامه تظاهرات و اعتصابات فرا خواندند. 

* به دنبال جلسه روز گذشته شورای انقلاب ـ كه نخست وزیری دولت موقت به مهندس بازرگان پیشنهاد شده بود ـ این شورا برای گرفتن جواب از وی تشكیل جلسه داد. بازرگان درباره این جلسه می‌گوید: ابتدا پس از تشكراز حسن ظن آقایان، گفتم «اگر بنده را نامزد نخست وزیری نمایید با علم و اطلاع از افكار و اخلاق و سوابقم خواهد بود... همه می‌دانید كه من معتقد به دمكراسی و مشورت و اعتقاد به دیگران هستم و از تندی و تعجیل احتراز دارم و علاقمند به مطالعه و علم تدریجی هستم. حال اگر با این سوابق و شرایط قبولم دارید، پیشنهاد فرمایید.» عكس‌العمل مثبت یا منفی در مجلس ندیدم. سكوت و قبولی و اصرار مجدد آقایان روحانی عضو شورا و امام در برابر شرایط و اتمام حجت من باعث تعجبم شد و انتظار آن را نداشتم.

http://www.nigc-nigtc.ir/news_images/b-pic/90-1268.jpg

* شاپور بختیار گفت: درهای مذاكره با آیت‌الله خمینی همچنان باز است ... جمهوری اسلامی برای من مجهول است. وی افزود كه من نه با شاه و نه با (امام) خمینی سازش نمی‌كنم و اجازه تشكیل دولت موقت را به او (امام خمینی) نمی‌دهم. * رادیو عدن: عده زیادی از افسران پایگاه هوایی همدان، در پایگاه بازداشت و زندانی شدند.

* وزرای خارجه آمریكا و انگلیس طی دیدار دیوید اوئن از آمریكا، در مورد اوضاع ایران به گفتگو نشستند. بغداد نیز با اعزام هیأتی به عربستان، به بررسی اوضاع ایران و منطقه پرداخت.

* ژنرال هایزر، فرستاده ویژه آمریكا به ایران، با اتمام مأموریت حساس خود و مذاكرات مكرر با مقامات ایرانی، عازم آمریكا شد. سخنگوی وزرات خارجه آمریكا گفت: هایزر سعی كرد تا نظامیان ایران از بختیار حمایت كنند. وی به این علت ایران را ترك كرد كه اقامت وی به احساسات ضد آمریكایی در ایران دامن می‌زد.

* بنا به گزارش دولت آمریكا، ایران به علت كمبود مالی در اثر از دست دادن فروش نفت، قرارداد ده میلیارد دلاری خرید اسلحه از آمریكا را لغو كرد. گفتنی است چون امریكا نظام سلطنتی ایران را در خطر می‌دید، فروش این سلاح‌ها، از جمله چندین فروند آواكس را به مصلحت خویش نمی‌دید. لذا یكی از مأموریت‌های هایزر، بر هم زدن این قرارداد به نحوی بود كه آمریكا متضرر نشود.

* خانواده‌های همافران و درجه‌داران بازداشتی و نیروی هوایی، با تجمع در دادگستری به عنوان اعتراض به دستگیری آنها،‌ خواهان آزادی این همافران شدند.

* همافران نیروی هوایی در بهبهان به عنوان طرفداری از امام خمینی، دست به راهپیمایی زدند.

* از سوی آیت‌الله گلپایگانی ، اعلامیه‌ای خطاب به نمایندگان مجلس، هیأت دولت و امراء ارتش، منتشر شد.

* آیت‌الله سیدمحمدباقر صدر با ارسال نامه‌ای از عراق برای حضرت امام، از مبارزات ملت ایران حمایت كرد.

* به مناسبت ورود حضرت امام به ایران، از سوی آیت‌الله مرعشی نجفی تلگرامی برای ایشان ارسال شد.

* خبرگزاری فرانسه: آیت‌الله شریعتمداری اظهار داشت: اختلاف جزئی بین آیات عظام با مذاكره مرتفع خواهد شد.

* دولت بختیار برداشت از پس‌انداز و سپرده‌های بانكی مردم را محدود كرد.

* یك خبرگزاری ژاپنی گزارش داد: یك نماینده از سوی امام خمینی، با برژنف در بلغارستان، ملاقات و گفتگو كرده است. تذكر: برژنف از سیزدهم تا هفدهم ژانویه 1979، مطابق با بیست و سوم دی ماه 1357، در بلغارستان بسر می‌برده است. * شهردار تهران در حضور حضرت امام استعفا كرد. امام سپس وی را مجددا به عنوان شهردار منصوب كردند. جواد شهرستانی از سوی دولت بختیار ممنوع‌الخروج شد.

* گروهی از نمایندگان مستعفی مجلس شورا با حضرت امام دیدار كردند.

* رادیو لندن: از تظاهرات دیشب تهران هیچ گزارشی كه حاكی از برخورد مردم با نظامیان باشد، نرسیده است.

* دو تن از وزرای سابق به نام‌های عبدالمجید مجیدی و هوشنگ نهاوندی، توسط فرمانداری نظامی بازداشت شدند.

* خسرو قشقایی پس از بیست و پنج سال تبعید در آمریكا، به ایران بازگشت. وی یكی از رهبران ایل قشقایی است.

و در ادامه مطلب:

ماموریت ژنرال چهار ستاره آمریكایی در تهران چه بود؟

 

ادامه نوشته

شجره نامه خاندان امام خمینی

در سال 766 هجرى قمرى كاروان كوچكى جهت تبليغ اسلام عازم كشمير شد. اين كاروان كوچك كه سيدحيدر موسوى اردبيلى كردى در رأس آن بود، از طرف عارف بزرگ حضرت ميرسيدعلى همدانى، جهت ارسال پيام نور و عرفان به آن سرزمين گسيل شده بود. سيدحيدر و سيدحسن سمنانى و تاج الدين سمنانى مورد احترام سلطان شهاب‏الدين شاهميرى قرار گرفتند و با خيال راحت به تبليغ پرداختند. پس از پنج سال، سيدحيدر كه زمينه را براى ورود موكب سيدعلى همدانى مناسب يافت از كشمير نخست به مكه معظمه شتافت و پس از اداى فريضۀ حج به ايران بازگشت و سيدعلى ـ دايى و پدرزن و مراد و استاد خويش ـ را جهت حركت به كشمير برانگيخت و مير سيدعلى همراه با هفتصد تن از سادات هنرمند، در سال 774 و به قولى 776 هجرى قمرى عازم كشمير شد. به محض ورود دسته دسته هندوان و بوداييان به خدمت سيدعلى و مبلغان وى از جمله سيدحيدر و سيدحسن و سيدتاج الدين و غيره شتافتند و به آيين اسلام گرويدند تا جايى كه رؤساى كيش هاى باطل، خود نزد سيد آمدند و اظهار اسلام نمودند و معابد خويش را به مسجد بدل ‏ساختند. سيدعلى مبلغانى به تبت و كاشغر فرستاد و حدود يك صد هزار نفر در مدت اقامت سيدعلى كه در بين سال هاى 776 و 785 بود مسلمان شدند، گرچه سيدعلى همدانى به سال 786 رحلت نمود، اين سير همچنان ادامه يافت و خواجه اسحاق ختلانى و سيدحيدر فوق‏الذكر و سيدمحمد بن سيدعلى و برادران سمنانى به كار خود ادامه دادند.

برگرفته از:وب سایت رسمی : سیدحسن خمینی‌


http://www.rodfile.ir/images/yvhlhffnal3ruau7ojmn.gif

ادامه نوشته

روی خط پیروزی انقلاب؛ 14 بهمن 57

به گزارش شلمچه نیوز، وقایع روزهای تاریخ انقلاب اسلامی که با خون ها ی شهدا و تلاش مردم ایران به رهبری امام

خمینی( ره ) به نتیجه رسید و انقلاب در روز 22 بهمن 57 به ثمر نشست.

در زیر اتفاقات 14 بهمن 57 را می خوانید:

- حضرت امام طی یك مصاحبه مطبوعاتی در مدرسه رفاه اعلام كردند: شورای انقلاب حكومت موقت تعیین خواهد شد و

حكومت موقت، موظف خواهد بود كه مقدمات رفراندم را تهیه كند. همچنین قانون اساسی كه تدوین شد، به آراء

عمومی گذاشته می‌شود. ایشان دولت بختیار را غیرقانونی اعلام كردند و گفتند: كاری نكنید كه مردم را به جهاد دعوت

كنم.

http://www.shalamchenews.ir/uploads/ekhrmb.jpg

-  در پی جلسه اعضای شورای انقلاب با حضور امام خمینی، به پیشنهاد اعضا و موافقت امام، مهندس مهدی بازرگان

برای نخست وزیری دولت موقت انتخاب شد.

-  مهندس بازرگان درباره انتخابش به نخست وزیری دولت موقت اظهار داشت در پی تشكیل جلسه شورای انقلاب در

روز 14/11/57، آقای (امام) خمینی ما را مخاطب قرار داده پرسیدند برای نخست وزیری چه كسی را تعیین كنیم؟ ...

نمی‌دانم آقای مطهری بود یا یكی دیگر از روحانیون شورای انقلاب كه مرا پیشنهاد كرد. در هر حال نظر عموم روی من

رفت و اگر كسی موافقت نداشت، حرفی نزد. آیت‌الله خمینی تبسم و اظهار خوشوقتی كرده، گفتند به این ترتیب خیالم

از دو طرف راحت شد. ظاهرا منظور ایشان از دو طرف، ملیون و روحانیون بود. تذكر: حضرت امام مدت‌ها پس از استعفای

بازرگان چندین بار در سخنرانی‌های خود گفتند: كه انتخاب بازرگان اشتباه بود و من قلبا به این امر راضی نبودم.

مشتاقان زیارت امام خمینی در مقابل محل اقامت ایشان تجمع كردند. یونایتد پرس جمعیت مشتاق را بالغ بر چهار و

نیم میلیون برآورد كرد.

-  خبرگزاری فرانسه: بختیار در مصاحبه با لوماتن گفت: بعضی اوقات صبر بهترین تاكتیك است و اگر آیت‌الله خمینی

بخواهد در شهر مقدس قم دولت پیشنهادی خود را به وجود آورد، به او اجازه خواهم داد تا دولتی شبیه به واتیكان

تأسیس كند.

-  دستور آزادی سیصد و پنجاه زندانی محاكم نظامی صادر شد.

 - تظاهرات مردم در برخی از شهرستان‌ها بدون درگیری با مأموران انجام شد.

دانشجویان ایرانی با حمله به سفارتخانه‌های ایران در آمریكا، لبنان و استرالیا، نسبت به رژیم سلطنتی ایران ابراز

انزجار كردند.

http://bachehayeghalam.ir/images/enghelab/14-bahman-57.jpg

-  چهل تن دیگر از نمایندگان مجلس از مقام خود استعفا دادند.

-  روزنامه الوطن العربی نوشت: یك ژنرال ارتش به ملاقات شاه در خارج از كشور رفت.

-  از سوی یاسر عرفات، پیام تبریكی خطاب به حضرت امام ارسال شد.

-  آسوشیتد پرس گزارش داد: واكنش كشورهای اسلامی در مقابل بازگشت آیت‌الله خمینی متفاوت بوده است. سادات

در مصر گفت: او هیچ آیت‌اللهی در مصر نخواهد داشت. مطبوعات سعودی در این مورد سكوت اختیار كرده‌اند و رژیم

بغداد نیز تاكنون موضعی اتخاذ نكرده است تنها قذافی گفت: به محض درخواست كمك از بذل آنچه در امكان دارد، دریغ

نخواهد كرد.

-  به مناسبت ورود حضرت امام به ایران، مراسم جشنی در كشور لیبی بر پا شد.

داخل که شدیم


داخل که شدیم، دیدم بسیجی جوانی توی ستاد فرماندهی نشسته.

گفتم: بچه بلند شو برو بیرون. الان اینجا جلسه است.

یکی از کسانی که اونجا بود،

سرش را به گوشم نزدیک کرد و گفت: این بچه، فرمانده‌ی گردان تخریبه!!



http://www.rodfile.ir/images/qbktb6hj3ka2c2jg5drs.jpg

سردار شهید حسن باقری

فلسفه 22 بهمن از بیان"آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی"

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی امروز در دیدار با جمعی از بسیجیان سازمان بسیج کارگری سپاه علی بن ابیطالب(ع) توجه انسان‌ها به گذر زمان و پیشامدهای تاریخی را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: آدمی با بررسی دقیق این رویدادها بصیرت و آگاهی خویش را افزایش داده و اندیشه‌اش را بیدار می‌سازد.

وی افزود: همه انسان‌ها باید برای حوادث تاریخی آمادگی داشته باشند، نمونه این امر انقلاب اسلامی ایران بود که برخی با آمادگی کافی و بعضی بدون آمادگی با آن روبه‌رو شدند.

برخی از یاران انقلاب به مخالفان اصلی نظام تبدیل شدند


http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTvdJ2cA_UyLZgivP4L3nyYAfJsw1dYg53YpGNK73phplcynwWx0g

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه ممکن است برخی اشخاص در طول زندگی خود تغییر مواضع بدهند گفت: کسانی بودند که تا پیش از پیروزی انقلاب در کنار امام راحل بودند و علیه شاه فعالیت می‌کردند اما زمانی که پیروزی و فتح را مشاهده کردند به چند دسته و گروه مختلف تقسیم شدند و بنای ناسازگاری گذاشتند.

وی ادامه داد: مخالفت بعضی گروه‌ها با انقلاب و امام در حدی بود که آن‌ها از ایران خارج و به دامن دشمنان اسلام و نظام پناهنده شدند.

آیت‌الله علوی گرگانی امتحان‌های الهی را مورد توجه قرار داد و افزود: قرآن کریم در چندین مورد یادآور شده است که آزمون‌های خداوند برای شناخت حق از باطل و تمیز انسان‌های خالص و ناخالص بوده و موجب تفاوت میان انسان خوب و بد می‌شوند.

فداکاری لازمه دینداری است



http://www.entekhab.ir/files/fa/news/1392/5/12/45328_608.jpg

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم بیان داشت: فدا کردن جان در راه دینداری لازمه ایمان است؛ شهدای کربلا نیز خون خود را نثار اسلام و دین کردند تا ایمان خود را حفظ کنند.

وی با اشاره به فرا رسیدن دهه فجر و یوم‌الله 22 بهمن گفت: راهپیمایی امسال نیز با شکوه هر چه تمام توسط مردم ایران برگزار می‌شود تا یاد و خاطره جان‌فشانی‌های سال 57 بار دیگر برای ایرانیان و همه مردم جهان زنده شود؛ یکی از فلسفه‌های این راهپیمایی به یاد آوردن همین مسئله است.

وحدت ملت ایران عامل آزادی و استقلال امروز است


http://www.sarveabarkouh.ir/wp-content/uploads/2014/01/34858_152.jpg

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه ملت ایران همواره بر سر آرمان‌های اصیل انقلاب و ارزش‌های مورد نظر امام راحل ایستاده‌اند عنوان داشت: وحدت مثال‌زدنی مردم ایران در طول انقلاب و سال‌های پس از آن استقلال و آزادی را برای آن‌ها به ارمغان آورد و امروز هم سایه ولایت بر سر آن‌هاست و همچنان به پیشرفت خود ادامه می‌دهند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ابراز کرد: قرآن کریم به مسلمانان سفارش می‌کند دعوت حق را از سوی اولیای الهی بپذیرند و به این ترتیب مورد لطف و بخشش خداوند قرار گیرند و توبه‌هایشان پذیرفته شود.


 

چون متن بهار! تو که بیایى...


جاده‏ ها خود را آماده می‏کنند، براى قدم‏هاى استوار تو

و فرشى از زیارت «السلام علیک یااباصالح‏» را برخود مى‏گسترند.

تو که مى‏آیى، سنگ‏ها غزل مى‏خوانند و نگاهشان معنا مى‏گیرد.

تو که مى‏آیى، برآسمان تاریک دل‏ها مى‏تابى

و به آن‏ها فانوس‏هایى از ستاره هدیه مى‏دهى.

تو سرشارى از غزل‏هاى سبز.

تو که مى‏آیى، طوفان با دریا آشتى مى‏کند

و نور در رگ‏هاى زمین جارى مى‏شود.

آرى، تو که مى‏آیى، روشنى را به شب‏هاى تاریک هدیه مى‏کنى

و دل‏هاى شکسته را با مهربانى و لبخند پیوند مى‏زنى

و پشت پنجره، نشستن و زیبا دیدن را براى چشم‏ها معنا مى‏کنى.

تو که بیایى، کویر معنا ندارد. همه جا سبز است، چون متن بهار! تو که بیایى...

چشمهاي مؤمنين اشـــــــــــك مي ريزد....

دين گريـــــــــــــــه ميكند....

قرآن گريــــــــــــان شده.....

چشمهاي مؤمنين اشـــــــــــك مي ريزد....

اينها جملاتي است كه از زبان امام عصر يعني امام زنده و حاضر در ميان ما بيا گرديده...

اين كلمات از لبهاي گهربار مظلوم ترين عزيز پروردگار خارج گشته...

عزيزي فراموش شده كه جهان در انتظار اوست.

كسي كه تنهاي تنها زندگي ميكند...

كسي كه جامعه ي بشريت به او نياز دارد...


http://www.ayehayeentezar.com/gallery/images/05728748753447982302.gif

آيا ديده ايد مريضي بيهوش را كه بر تختي افتاده باشد و غده هاي سرطاني سراسر وجودش را گرفته باشند و از هوش رفته و هذيان ميگويد،ولي در عين حال به طبيب مهربان هنوز اجازه ي مداوا نميدهد؟

آن طبيب مهربان هم به گوشه ي اتاق رفته و منتظر مانده است...

يكســاعت...

يكـــروز...

يكــــماه....

يكــــسال....

ده ســــال....

يك يا دو قــــــرن...

نه او بيش از يازده قرن شبانه روز چشم انتظار ماست...

با آنكه قلبش پر از محبت به ما است ولي از ما گله دارد...

دلش چون دريايي مواج پر از محبت به ما است ولي از ما گله دارد...

دلش چون دريايي موّاج پر از محبت است كه اگر در كنار ساحل آن بنشيني گاه به گاه اشكهاي ديده اش چون امواجي نـــــــرم ساحل ديدگان غمگينش را ميشويد و باز به درون دل برمي گردد.

او نــــاله ميكند.......و غصه ها را در سينه نگه مي دارد.....

او به دنبال همدردي ميگردد كه با هم اشك بريزند....

اشــــــك او عــــــــــــرش را مي لرزاند،

گريه او قرآن را تكان ميدهد

غم هاي او ديدگان مؤمنين را چون ابري درحال بارش پر از قطرات اشك ميكند...

خـــــدايا چه شده؟

چه مصيبتي پيش آمده؟


http://teshne.persiangig.com/%D8%A7%D8%A8%D8%A7%20%D8%B5%D8%A7%D9%84%D8%AD%20%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%87%D8%AF%DB%8C.jpg

خـــــدايا چه شده كه حجت تو،آن نماينده ي معصوم تو

آن وعده ي حتمب تو به خلق جهان كه مي آيد و عالم را اصلاح مي كند،اكنون چون جد غريبش اميـــــــــــرمؤمنين عليه اسلام  كه سر در چاهي مي كرد و درد هايش را به چاه مي گفت،

مي آيد و در كنار ضريح مطهر آن حضرت ناله سر ميدهدو (در تشرفي كه هم اكنون نقل خواهم كرد)با خداي خود اين چنين درد دل ميكند:

دين تو گريان شده.....

قرآن گريه ميكند....


http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTFCKUukX_hqfIcZrbF6PZIeu6KuA311o04V6oW1d6ue9jzRBhL

بد نيست اصل قضيه را برايتان نقل كنم

يكي از علماء بزرگ در نجف اشرف اين چنين نقل ميكند:

حرم مطهر اميـــــــــــرمؤمنين عليه اسلام  خلوت بود  و من در اطراف ضريح مشغول زيارت بودم،ناگهان متوجه آقاي بزرگواري شدم كه  در حال مناجات با خداي خويش است و دعاي سوزناك و منقلب كننده اي بر زبانش جاري ست و اين چنين ميگويد:

بِسم اللّه الرّحمن الّرحيم

اللّهم هذا دينك اصبح باكياً لفقد وليّك فصلّّ علي محمّد و آل محمّد و عجّل فرج وليّك رحمة لدينك.

اللّهم هذا كتابك اصبح باكياً لفقد وليّك فصلّ علي محمّد و آل محمّد و عجّل فرج وليّك رحمة لكتابك.

اللّهم هذه اعين المؤمنين اصبحت باكياً لفقد وليّك فصلّ علي محمّد و آل محمّد و عجّل فرج وليّك رحمة للمؤمنين.

اللّهم صلّ علي محمّد و آل محمّد.


http://khatkesh.persiangig.com/new_folder/%DB%8C%D8%A7%20%D9%85%D9%87%D8%AF%DB%8C.jpg

يعني:

پروردگارا،اين دين توست كه اكنون به خاطر گوشه نشيني و غيبت وليّت(امام زمان عليه اسلام)گريان شده،پس خدايا رحمت خاص خود را بر محمد و آل محمد نازل فرما و در ظهور آنحضرت عجله كن تا به دينت رحم كرده باشي و آنرا از غربت بدر آوري.

پروردگارا اين  قرآن توست كه اكنون در فراق  وليّت (حجة ابن الحسن عليه اسلام) گريان شده،پس خدايا رحمت خاص خود را بر محمد و آل محمد فرو ريز و در ظهور آنحضرت شتاب كن تا به كتابت رحم كرده باشي(و غبار غم از چهره ي آن بزدايي)

اي محبوبم،اي پروردگار مهربان و اين چشمهاي مؤمنين است كه در فراق وليّت(امام زمان عليه اسلام) گريان شده،پس صلوات و رحمت بي پايانت را بر محمد و آل محمد فرو ريز و در فرج آنحضرت تعجيل كن تا به مؤمنين رحم كرده باشي.

پروردگارا رحمت خاص خود را بر محمد و آل محمد فرو ريز.

من وقتي اين جملات را شنيدم،منقلب شدم،برگشتم ببينم اين آقاي بزرگوار كه بود كه چنين با خداي خود راز و نياز ميكند و چنين انقلابي عظيم در كشور دل برپا ميكند(با آنكه چند نفري بيشتر در حرم نبودند و حتي از آن طرف ضريح هم ميتوانستم ببينم اگر او به طرفي ميرود)به كجا رفته است،در عين حال مثل اين كه او به يكباره ناپديد شود،هرچه به دنبالش در همان لحظه گشتم اثري از او نيافتم و فهميدم مولايم حضرت بقية اللّه را زيارت كرده ام.


http://teshne.persiangig.com/%D8%A7%D8%A8%D8%A7%20%D8%B5%D8%A7%D9%84%D8%AD%20%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%87%D8%AF%DB%8C.jpg

معنای توبه


معنای توبه


http://www.niksalehi.com/din-andishe/khabar/162482531649311210116821751908311713579241.jpg

توبه چیست ؟

معنای توبه از دو زاویه قابل بررسی است :

1-     معنای لغوی

2-     معنای اصطلاحی

معنای لغوی توبه :

در لغت "توبه " و "توب" به معنای رجوع و بازگشت است . طبری می گوید : " اصل توبه " اوبه " بوده و به معنای رجوع از مکروه ( ناپسند ) به سوی محبوب ( پسندیده ) است " بهضی از صاحب نظران بین این دو واژه فرق نهاده و " اوبه " را توبه ی خاص دانسته اند ، یعنی اگر توبه فقط به خاطر خشنودی و رضای خدا و بدون چشمداشت ثواب و خوف عذاب ص.رت گیرد ، " اوبه" است .


http://www.ahrabnews.com/images/docs/000013/n00013297-b.jpg

راغب در مفردات می گوید " توب به معنای ترک گناه به زیباترین صورت است و آن رساترین گونه ی معذرت خواهی است ، زیرا عذرخواستن بر سه نوع است : یا شخص عذر خواه می گوید : فلان کار را نکرده ام یا می گوید : آن کار را نکرده ام ، ولی منظورم از آن کار چنین و چنان بوده است و یا این که می کوید : آن کار را کرده ام ولی بد نموده ام و دیگر بار تکرار نخواهم کرد . گونه ی آخر ، توبه است .

معنای اصطلاحی :

توبه در معنای اصطلاحی ، بازگشت از گناه و ترک آن است ، در حالی که در معنای لغوی مطلق بازگشت بود . راغب در این باره می گوید : " توبه در شرع عبارت است از ترک گناه به خاطر زشتی آن و پشیمانی بر آن چه در گذشته واقع شده است و تصمیم بر ترک گناه و جیران اعمال "

مرحوم طبرسی می گوید : " اصل توبه رجوع است و واقعیت توبه ، ندامت و پشیمانی از عمل ناپسند با تصمیم بر عدم بازگشت به سوی آن است ." در مجمع البحرین آمده است : " توب و توبه رجوع از گناهان است و در اصطلاح اعل علم ، به معنای پشیمانی بر گناه از آن جهت که گناه است می باشد "

سجده ی طولانی



سجده ی طولانی از عباداتی است که کمر شیطان را می شکند . اما کسی که سجده ی طولانی انجام می دهد باید مواظب باشد که مرتکب ریا نشود . بعد از سجده باید جلوی آیینه بایستد و ببیند آیا جای مهر در پیشانیش نقش بسته است یا نه ، اگر نقش بسته بود مقداری بمالد تا به صفت رذیله مبتلا نشود.......


http://images2.persianblog.ir/762785_6rBHXfTP.jpg

خداوند توفیق بدهد به اینکه هر چه می دانیم عمل نمائیم؛ اگر عمل کردیم به آنچه که می دانیم و زیر پا نگذاشتیم و چشممان را نپوشاندیم [کار درست می شود]؛ ولی اگر چشم را پوشاندیم و [مثلاً] دست روی چشم بگذاریم، قسم می خوریم که الآن روز را نمی بینیم!! راست هم هست، دروغ نیست. تا کسی دستش را جلوی چشمش گذاشته روز و شب را نمی بیند، هیچ چیز دیگر را هم نمی بیند. عمل نکردن به معلومات هم همین طور است......

آیت الله بهجت رحمه الله علیه .